România poate deveni o destinaţie turistică premium pentru locuitorii din Kazahstan, care au bugete mari de vacanţă şi caută regiuni noi unde să petreacă timpul liber, a declarat, miercuri, Corina Martin, director general al Mistral Tours, într-o conferinţă de presă.
Mistral Tours a organizat, zilele acestea, un infotrip în România cu reprezentanţi ai agenţiilor de turism din Kazahstan proprietari sau manageri. Tema a fost “Best of Romania”, iar timp de şase zile, agenţii de turism kazahi au vizitat litoralul românesc (nord şi sud), Delta Dunării, Poiana Braşov, Bran, Sinaia şi Bucureşti.
“Specialiştii din turism kazahi au rămas impresionaţi de România, pe care o vor promova ca pe o destinaţie premium. Acest test de vacanţă a fost o reuşită, pentru că oaspeţii noştri vor duce cu ei toate informaţiile despre atracţiile, hotelurile, zonele turistice din România, astfel încât să atragem grupuri mari de turişti din Kazahstan”, a spus Corina Martin.
Ea a arătat că în Kazahstan se caută destinaţii noi de vacanţă. De exemplu, după ce a fost introdus un charter spre Muntenegru, acesta a fost ocupat imediat.
“Turiştii din Kazahstan au bugete de vacanţă foarte mari, interesaţi de all inclusiv, călătoresc cu familii extinse, numeroase, au existat cazuri când trei familii au ocupat un avion. Ce ţară turistică nu şi-ar dori aşa turişti? În plus, ei nu vin pentru 3-5 zile, cu pentru 7-9-10 nopţi, aşa că am inclus destinaţii combinate: marea, muntele, Delta. Cei care au fost cu noi reprezintă agenţii mari şi serioase, care lucrează cu turişti premium, şi le-am prezentat resorturi de cinci stele şi ce avem mai bun în România”, a continuat reprezentanta Mistral.
Potrivit acesteia, obiectivul este ca România să participe la Târgul de Turism din Kazahstan de anul viitor, în premieră, unde ţara noastră să aibă un stand reprezentativ.
La rândul său, Ahmet Akpinar, directorul general al Turkish Airlines, prezent la conferinţă, a arătat că, în opinia sa, proiectul este din start câştigător, iar turiştii kazahi vor veni cu siguranţă în număr mare în România.
“Aceste destinaţii nu sunt suficient promovate, nici România, nici Kazahstan. Noi suntem podul între aceste două destinaţii şi cred că lucrurile vor merge automat, pentru că ştim potenţialul. Din punctul nostru de vedere nu există niciun semn de întrebare cu privire la succesul acestui proiect”, consideră el.