Aproape 90% dintre angajaţi declară că sunt productivi la locul de muncă, în timp ce 85% dintre lideri sunt de părere că trecerea la munca hibridă le-a testat încrederea privind productivitatea angajaţilor, reiese dintr-un raport de specialitate, publicat de Microsoft.
Conform cercetării “Work Trend Index Pulse”, liderii trebuie să creeze claritate şi aliniere în jurul obiectivelor companiei, să elimine aglomerarea task-urilor care nu susţin aceste obiective şi să-şi asculte mai mult angajaţii, în contextul în care 57% dintre companii colectează rareori sau deloc feedback-ul angajaţilor.
În acelaşi timp, aproximativ trei sferturi (73%) dintre angajaţi spun că au nevoie de un motiv mai bun pentru a merge la birou decât aşteptările companiei, dar şi că ar fi motivaţi să revină dacă ar putea socializa cu colegii (84%) sau să reconstruiască legăturile de echipă (85%).
De asemenea, la nivel mondial, 55% dintre angajaţi consideră că schimbarea companiei este cel mai bun mod de a-şi dezvolta competenţele. Astfel, angajaţii spun că ar rămâne mai mult în companie dacă ar fi mai uşor să-şi schimbe locul de muncă intern (68%) sau dacă ar putea beneficia de mai multe oportunităţi pentru a învăţa şi pentru a se dezvolta (76%).
Pe fondul rezultatelor acestui raport, gigantul american Microsoft a anunţat extinderea platformei Microsoft Viva pentru a răspunde acestor provocări şi pentru a ajuta companiile să ofere angajaţilor o experienţă optimizată în funcţie de cum lucrează oamenii în prezent.
Noile capabilităţi ale platformei sunt: Viva Pulse – aplicaţia care permite managerilor şi liderilor de echipă să obţină feedback periodic şi confidenţial privind experienţa echipelor lor; Viva Amplify – aplicaţia care permite liderilor şi managerilor de comunicare să-şi îmbunătăţească mesajele transmise, pentru a avea un real impact asupra angajaţilor, indiferent de locul în care aceştia se află; Answers in Viva – experienţă de tip chat care foloseşte inteligenţa artificială pentru a facilita aplicarea cunoştinţelor colective pentru toţi angajaţii; People in Viva – noua facilitate care foloseşte inteligenţa artificială pentru a crea profiluri ale angajaţilor cu detalii despre interesele, cunoştinţele şi obiectivele echipei; Viva Engage – încurajează crearea unei comunităţi digitale prin conversaţii şi noi instrumente personale prin care angajaţii îşi pot spune poveştile.