Stiri de ultima ora din Turism

Un nou tren pe ruta București-Constanța

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) are în pregătire o strategie pe termen lung de achiziţii şi închirieri de material rulant, astfel încât proiectele să fie deja făcute în momentul în care există finanţare, a declarat Ştefan Roşeanu, preşedintele ARF.

Până acum, a atras el atenţia, aceste achiziţii au fost rezultatul unor decizii ad-hoc, cumpărându-se material rulant de câţi bani au fost disponibili. Chiar şi aşa, ultima achiziţie consistentă de material rulant a fost în urmă cu 30 de ani, respectiv cele 120 de Săgeţi Albastre.

Şeful ARF a vorbit în interviu şi despre licitaţiile de material rulant care se află în desfăşurare sau în pregătire, despre noile trenuri care urmează să ajungă în România la jumătatea anului pentru testare, iar din decembrie să intre în circulaţie cu călători.

Este o inovaţie şi pentru noi, pentru că până acum toate contractele au fost atribuite numai prin procedură de atribuire directă. Practic, am negociat cu operatorii existenţi pe piaţă. Cutuma a fost ca, pe măsură ce o firmă îşi dobândea autorizaţiile de operare a serviciilor de călători, să se adreseze Ministerului Transporturilor şi să solicite intrarea sub serviciul public al statului român.

Sperăm ca noile trenuri să vină încă din acest an şi, din 2024, să înceapă să vină celelalte 36 de trenuri şi, corelat cu celelalte două licitaţii de pe PNRR, respectiv cea de trenuri pe hidrogen şi rame de lung parcurs, plus cea pe care o avem finanţată prin Programul Operaţional Transporturi (POT), am ajunge la un aproximativ de 120 de trenuri noi. Dimensiunea trenurilor este de la dublu în sus, adică primele care vin sunt cam triple faţă de Săgeţile albastre din punct de vedere al capacităţii.

Distribuie mai departe
Cele mai bune teste DGPCI numai pe https://chestionareauto.ro/. Ia permisul mai usor invatand de pe acest site!

Lasă un răspuns