Playboy, legendara revistă pentru bărbaţi, îşi închide divizia print din Statele Unite după aproape şapte decenii de existenţă pe piaţă, ca urmare a întreruperilor din lanţul de producţie şi de distribuţie provocate de pandemia de coronavirus, informează DPA.
Pentru Playboy, care se confrunta deja cu probleme financiare considerabile, pandemia de coronavirus a reprezentat clopotul ce a anunţat “moartea” ediţiei sale print, potrivit unui mesaj publicat pe blogul companiei.
Următoarea ediţie de primăvară va fi ultima versiune tipărită a acestei reviste, care a devenit cunoscută în lumea întreagă nu doar pentru fotografiile sale nud, ci şi pentru interviurile, editorialele de analiză politică şi textele de ficţiune pe care le-a publicat de-a lungul anilor.
Playboy pierdea deja mulţi bani din cauza scăderii vânzărilor sale, care au ajuns să reprezinte doar un mic procent în comparaţie cu perioada de glorie a publicaţiei din anii 1970, când fiecare ediţie semestrială se vindea în milioane de copii. Pandemia de coronavirus a fost lovitura care i-a adus sfârşitul.
“Săptămâna trecută, pe măsură ce întreruperile cauzate de pandemia de coronavirus producţiei noastre de conţinuturi şi lanţului de distribuţie au devenit tot mai evidente, am fost obligaţi să accelerăm o discuţie pe care o purtam deja în interiorul companiei”, au precizat reprezentanţii revistei într-un mesaj distribuit miercuri seară pe blogul oficial al publicaţiei.
“Am decis ca Ediţia de Primăvară 2020, care ajunge la standurile de presă din Statele Unite şi devine disponibilă spre descărcare digitală în această săptămână, să fie ultima noastră revistă tipărită din acest an pe piaţa americană”, precizează acelaşi mesaj online.
Conţinuturile online ale revistei Playboy vor continua să fie distribuite, la fel şi mai multe ediţii print internaţionale ale acestei publicaţii.
“Pe parcursul ultimilor 66 de ani, am devenit mai mult decât o simplă revistă. Dar, uneori, trebuie să renunţi la trecut pentru a face loc viitorului”, au adăugat reprezentanţii Playboy.
Decesul fondatorului Playboy, Hugh Hefner, în 2017 la vârsta de 91 de ani a reprezentat în multe feluri sfârşitul unei epoci, în contextul în care revista americană întâmpina deja dificultăţi în noul context în care funcţionează de câţiva ani industria media.
Conacul lui Hugh Hefner era celebru pentru găzduirea unor petreceri extravagante şi a funcţionat pentru o vreme ca o veritabilă expoziţie dedicată stilului liberal de viaţă al proprietarului său.
Playboy este în prezent un brand global, iar celebrul său logo – un iepure cu papion şi urechi mari – este aplicat peste o gamă vastă de produse, inclusiv pe articole vestimentare şi parfumuri.