Un bărbat din Reşiţa a sunat la numărul de urgenţă 112 pentru a sesiza că este nemulţumit de faptul că nu funcţionează o aplicaţie de pe o reţea de socializare, motiv pentru care nu poate vorbi cu soţia sa, a informat marţi Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Caraş-Severin.
Incidentul a avut loc luni noaptea, bărbatul fiind avertizat şi consiliat de poliţişti asupra modului de utilizare a serviciului pentru apeluri de urgenţă, a precizat sursa citată.
“De-a lungul timpului, dispecerii Inspectoratului au preluat şi apeluri 112 prin care au fost sesizate probleme precum întreruperea energiei electrice, nemulţumiri legate de modul de servire în restaurante sau de zgomotul produs de aparatele de aer condiţionat din magazine, de fiecare dată apelanţii fiind consiliaţi şi îndrumaţi să se adreseze instituţiilor competente, astfel de apeluri nereprezentând urgenţe care să necesite acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie”, arată IPJ Caraş-Severin.
Poliţiştii reamintesc faptul că apelarea abuzivă şi alertarea falsă a instituţiilor abilitate ale statului sunt sancţionate de legislaţia în vigoare. Astfel, alertarea falsă se pedepseşte cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 5.000 de lei, iar apelarea abuzivă cu amenzi între 500 şi 1.000 de lei.
IPJ Caraş-Severin a primit în perioada iulie-septembrie 5.016 apeluri prin numărul 112, dintre care 613 au fost apeluri abuzive şi alertări false. În urma acestora poliţiştii au aplicat sancţiuni contravenţionale de peste 600.000 de lei.
Reţeaua socială Facebook Inc a dat vina pe o “modificare defectuoasă de configurare” pentru pana de aproape şase ore care a împiedicat luni seara cei aproximativ 3,5 miliarde de utilizatori ai săi să acceseze serviciile Facebook, Instagram şi WhatsApp, transmite Reuters.
Pe măsură ce lumea s-a îndreptat spre aplicaţiile rivalilor de la Twitter şi TikTok, acţiunile Facebook au înregistrat o scădere de 4,9%, cel mai mare declin înregistrat într-o singură zi în ultimele 12 luni.