Profitul Pfizer în primul trimestru din 2023 a depăşit estimările, în urma cererii solide pentru produsele sale COVID, iar compania americană a informat că se aşteaptă ca noile medicamente să contribuie anul acesta la creşterea câştigurilor, transmite Reuters.
În predeschiderea şedinţei Bursei de la New York, acţiunile Pfizer au urcat cu aproape 3%, după raportarea unui profit de 1,23 dolari pe acţiune, peste estimări, deşi vânzările au scăzut cu 29% în primele trei luni din acest an, la 18,3 miliarde de dolari, în timp ce analiştii se aşteptau la 16,59 miliarde de dolari.
Compania se aşteaptă în 2023 la un nivel scăzut al vânzărilor de produse COVID, înainte de o potenţială revenire pe creştere în 2024.
În primul trimestru din 2023, vânzările Pfizer de vaccinuri şi medicamente antivirale au depăşit previziunile analiştilor de pe Wall Street. Vânzările vaccinului Comirnaty contra COVID-19 au scăzut cu 77%, la 3,06 miliarde de dolari, în timp ce analiştii prognozau 2,37 miliarde de dolari, iar vânzările tratamentului antiviral Paxlovid au urcat la 4,07 miliarde de dolari, depăşind estimările de 3,13 miliarde de dolari, datorită cererii solide din China în primele trei luni din acest an.
Pfizer investeşte în cercetare miliarde de dolari şi cumpără active importante, pentru a compensa scăderea veniturilor în urma expirării patentelor la principalele medicamente şi a scăderii cererii pentru produsele sale COVID.
Producătorul de medicamente a confirmat marţi estimarea privind obţinerea în acest an a unui profit între 3,25 – 3,45 dolari pe acţiune, în timp ce vânzările produselor COVID ar urma să se situeze la aproximativ 21,5 miliarde de dolari.
De asemenea, compania se aşteaptă la o contribuţie mai scăzută a vânzărilor produselor sale COVID în trimestrul doi din 2023, comparativ cu precedentele trei luni.
Excluzând vânzările de produse COVID, Pfizer este în grafic pentru a-şi îndeplini obiectivul de a înregistra anul acesta o creştere de 7% – 9% a veniturilor.