Dietele alimentare care te pot ucide.

Stiri de ultima ora din Sanatate

Un studiu desfasurat in 195 tari , inclusiv in Romania timp de 27 de ani a demonstrat ca dietele alimentare proaste sunt responsabile de 20% dintre decese la nivel modial.

Autorul acestui studiu Ashkan Afshin, professor la Universitatea din Washington a declarat “Obiceiurile alimentare proaste – respectiv consumarea unei mari cantități de alimente nesănătoase, precum carnea roșie, cea procesată, băuturile acidulate cu zahăr și a unei cantități reduse de produse sănătoase, precum fructe, legume, nuci, cereale integrale și semințe – provoacă mai multe decese la nivel mondial decât ceilalți factori la un loc”.

Acest sudiu a fost finantat de Bill & Melinda Gates Foundations si este publicat in revista medicala The Lancet.  Studiul a urmarit tendindetele alimentare a 15 tipuri de diete in perioada 1990 – 2019 in 195 de tari. Dietele alimentare includeau : cantitati reduse de fructe, legume, cereale , nuci , seminte, lapte, fibre, calciu, grasimi polinesaturate si cantitati ridicate de carne rosie, carne procesata, bauturi acidulate cu mult zagar,  sare si acizi grasi.

Citeste  Este posibila legalizarea canabisului medical? Afla care sunt cele mai intemeiate motive.

Rezultatele au aratat ca in anul 2017, 11 milioane de persoane au murit din cauza unei diete nesanatoase, aproximativ 10 milioane de persoane au murit din cauza unei maladii cardiace, 913.000 de un cancer asociat obezitatii si 339.000 de diabet de tipul 2.

Jumatate din toate aceste diete au fost provocate de dietele bogate in sare si cu un continut scazut in cereale integrale.

Cele mai multe decese au fost provocate de dietele cu consum de alimente nesanatoase.

Tracy Parker, specialist dietetician la British Heart Foundation transmite ca pentru a avea un stil de viata sanatos este necesar sa consumi multe fructe, legume, peste si cereale. Totodata este recomandat sa reducem consumul de alimente bogate in zahar, sare, grasimi saturate si calorii. Daca vei consuma doar produse sanatoase   vei scadea riscul de apartie a obezitatii, hipertensiunii arteriale  dar si de diabet de tipul 2.

Distribuie mai departe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *