calculul politei auto rca
Stiri de ultima ora Auto

La cine poti apela daca ai probleme cu RCA-ul?

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) este unul dintre cele mai importante contracte pe care le poate semna un proprietar de vehicul.

In baza acestui contract, asiguratul este scutit de plata despagubirilor atunci cand provoaca un accident, compania care emite polita fiind cea care suporta toate cheltuielile. Nu este de mirare, asadar, ca RCA-ul este obligatoriu. Practic, este o asigurare care aduce un grad mult mai mare de siguranta pe strazi.

Faptul ca este obligatoriu insa, ii face pe multi posesori de vehicule sa caute un RCA ieftin, lucru deloc rau atata vreme cat asiguratorul are review-uri foarte bune si are un procent cat mai mare de evenimente pentru care a platit.

Pentru a gasi un RCA ieftin si bun, este recomandat calculul politei auto RCA cu ajutorul unui program special si citirea tuturor detaliilor ce tin de contract.

In teorie, odata ce este semnat contractul nu ar trebui sa existe nicio problema. In practica insa, la orice broker de asigurari pot aparea erori, conflicte cu asiguratii sau diverse alte probleme. Toate trebuie sa fie rezolvate cumva.

Citeste  Bentley prezinta noile masini cu 550 de cai putere si 770 Nm.

La cine se poate apela in cazul in care apare o problema cu RCA-ul?

Conform celor de la romasig.ro, institutia la care trebuie sa se apeleze este ASF, unde se poate trimite o petitie sau o sesizare. ASF poate fi contactat atat pe email, cat si printr-o linie telefonica gratuita unde toti asiguratii pot fi consiliati.

Pana se ajunge la ASF insa, este bine ca orice rezolvarea oricarei probleme sa fie incercata amiabil, cu brokerul de asigurari sau cu asiguratorul. De cele mai multe ori, situatiile neplacute pot fi rezolvate rapid printr-o discutie amiabila.

Care sunt cele mai frecvente probleme ce pot aparea?

  1. Polita nu se afla in baza de date CEDAM. Este o problema des intalnita care se poate rezolva amiabil. Cel mai probabil, asiguratorul a introdus gresit datele. O astfel de problema trebuie sa fie rezolvata cat se poate de rapid, in conditiile in care politia acceseaza aceeasi baza de date Cedam.
  2. Clasa bonus-malus este aplicata gresit. In acest caz, asiguratorul trebuie sa justifice incadrarea. Justificarea se face pe baza unui istoric al fiecarui asigurat, ce poate fi verificat in baza de date CEDAM;
  3. Modul de solutionare al unui dosar nu este corect. Si in cazul acesta, tot la asigurator trebuie sa se apeleze prima data. Acesta ar trebui sa faca o revizuire si sa gaseasca o solutie. In caz contrar, o petitie sau o sesizare la ASF sunt cele mai bune solutii.
  4. Asiguratul a fost implicat intr-un accident cu un vehicul inmatriculat in strainatate iar cel vinovat a fost celalalt sofer. In acest caz, despagubirile trebuie sa fie facute de asiguratorul strain, insa contactul acestuia nu se face direct, ci prin reprezentanta de despagubiri din Romania.
  5. Soferul vinovat nu este asigurat. In acest caz, trebuie sa se apeleze la Fondul de Protectie a Victimelor Strazii, care poate oferi despagubirile necesare.
Citeste  Peugeot 308 GT, la final de cariera
Distribuie mai departe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *