Grupul auto francez Renault a raportat vanzari de 9,8 miliarde de euro in trimestrul al treilea al anului 2022. Majorarile de preturi au permis proprietarului Dacia sa inregistreze venituri mai mari, in pofida scaderii numarului de automobile vandute, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Vanzarile totale ale grupului Renault au crescut cu 20,5 la suta in ritm anual, dupa ce au fost ajustate pentru a tine cont de vanzarea fostei subsidiare rusesti Avtovaz, chiar daca numarul de vehicule vandute in ultimele trei luni a scazut cu 2,4 procente, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
“Renault Group progreseaza trimestru dupa trimestru. Cresterea activitatii in trimestrul al treilea continua sa reflecte politica noastra comerciala concentrata pe valoare”– a declarat directorul financiar al Renault Group, Thierry Pieton.
In ceea ce priveste marca Dacia, grupul francez a informat ca vanzarile de autoturisme si utilitare marca Dacia au crescut cu 4,5 la suta in ritm anual, pana la 144.604 unitati in trimestrul al treilea, in conditiile in care vanzarile totale ale grupului Renault au scazut cu 2,4 la suta pana la 481.263 unitaţi.
Dacia Jogger a inregistrat peste 65.000 de comenzi in 2022, dintre care mai mult de jumatate sunt in versiunea LPG3 si in versiunea cu 7 locuri.
Dacia Sandero ramane cel mai bine vandut vehicul catre clientii de retail din Europa, iar Dacia Duster a ajuns la doua milioane de unitati vandute de la lansare.
Cu peste 45.000 de comenzi in Europa in 2022, Dacia Spring este al treilea cel mai bine vandut vehicul electric catre clientii de retail din Europa.
Miriam