Trotinetele electrice polueaza mai mult mediul cu peste 200 de grame de CO2 de-a lungul ciclului lor de viata.Jumatate din emisiile de CO2 ale unei trotinete electrice sunt rezultatul modului in care aceste dispozitive sunt fabricate. Cealalta jumatate se datoreaza modului in care trotinerele sunt colectate in fiecare zi si trimise firmelor de ridesharing pentru a fi incarcate si repuse in circulatie.
Cu toate astea impactul pe care aceste produse il au asupra mediului nu a fost luat in calcul. Trotinetele elctrice sunt mai putin toxice decat masinile dar nu la fel de ecologice precum autobuzele.
In continuare mersul pe jos, mersul pe bicicleta raman singurele moduri de transport. Cercetatorii sustin ca pentru a reduce emisiile de CO2 companiile de ridesharing ar trebui sa incarce trotinetele electrice doar atunci cand bateriile lor sunt epuizate si nu seara de seara asa cum se procedeaza in prezent. Procedand astfel emisiile de CO2 s-ar putea reduce cu aproximativ 30 de grame de scuter.
Trotinetele electrice ar putea fi cu adevarat ecologice daca infrastructura de productie dar si modul prin care ele sunt colectate de pe strazi pentru a putea fi incarcate se va face prin masini pe combustibil.
Totodata studiile realizate au demonstrat ca o trotineta electica a emis mai multe gaze cu efect de sera decat o calatorie cu alte mijloace de transport. „Scuterele dockless produc, în general, mai multe emisii de gaze cu efect de seră per pasager decât un autobuz diesel standard, un moped electric, o bicicletă electrică, o bicicletă (traditională) sau, desigur, o plimbare pe jos” a transmis Universitatea Americana MIT – Technology Review.
Din acest motiv trotinetele electrice nu sunt atat de recomandate. In plus trotinetele electrice se deterioreaza extrem de repede si este necesar sa se fabrice in mod constant pentru a putea fi utilizate.