Afla care sunt vitaminele care iti asigura sanatatea sistemului osos.

Stiri de ultima ora din Sanatate

 

Vitaminele sunt cele care iti asigura sanatatea sistemului osos. Atunci cand anumiti nutrienti ne lipsesc din corp , oasele noastre devin fragile si sunt supuse riscului de a se rupe extrem de usor.  Sunt, in schimb o serie de vitamine si de alimente care pot creste rezistenta oaselor si care scad riscul de osteoporoza.

Iata o serie de vitamine si de alimente care iti vor oferi oase sanatoase si rezistente.

Calciu – este cel mai important element pentru os si este esential impotriva osteoporozei.  Doza necesara de calciu pe zi este de aproximativ 1.000  – 1.300 de mg si cel mai bine se ia din alimentatie. Alimentele cele mai recomandate sunt : iaurtul, laptele fara grasimi, tofu, soia, fasolea alba, varza, broccoli sau migdale.

Vitamina D – este nutrientul cel mai important care te ajuta sa iti mentii sistemul osos in stare optima. Alimentele bogate in vitamina D sunt : somon, hering, macrou, sardine , lapte, iaurt, ciuperci. Deficitul de vitamina D duce in timp la rahitism, osteoporoza sau osteomalacie.

Citeste  Secretele care te ajuta sa rezisti poftelor. Vrei sa le descoperi?

Vitamina C – permite corpului sa produca colagen, este o proteina importanta pentru rezistenta oaselor. Pentru a avea parte de vitamina C trebuie sa consumi capsuni, portocale, lamai, varza , rosii sau conopida.

Potasiu –  daca urmezi un regim alimentar bogat in potasiu atunci vei putea ajuta la incetinirea declinului densitatii oaselor. Alimentele bogate in potasiu sunt: rosii, morcovi, salata verde, stafidele, prunele, bananele sau caisele.

Magneziu – are un rol important in tratarea osteoporozei. Magneziu se afla in seminte de dovleac, spanac, anghinare, cartofi dulci, seminte de susan, fasole dar si in orez brun.

Fluorul – este extrem de important in dezvoltarea scheletului osos. Principalele produse bogate in fluor sunt ceaiul, cerealele, painea de secara, galbenului, ceapa, usturoiul, spanacul si rosiile.

Proteinele –  sunt benefice in sanatatea oaselor. Cele mai recomandate alimente sunt: carnea slaba de curcan, fructele de mare, untul de arahide si albusul de ou.

Distribuie mai departe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *