Actiunile celebrului constructor auto, detinut majoritar de China, sunt in scadere, dupa anuntarea rezultatelor financiare pe anul trecut.
Desi cererea de masini Volvo e extrem de mare, constructorul auto a avut o evolutie financiara sub asteptari, in principal din gravelor perturbari din lantul de aprovizionare. Un alt motiv este costul tot mai ridicat al materiilor prime. Volvo a inregistrat si costuri mai mari in activitatea de cercetare-proiectare pe fondul trecerii la automobile electrice. Constructorul auto intentioneaza ca, pana la jumatatea acestui deceniu, jumatate din vanzarile sale sa fie integral in sectorul automobilelor electrice. In prezent, procentul e de 6 la suta.
Compania, ca si alti constructori auto globali, au fost nevoiti sa-si reduca productia din cauza crizei din sectorul semiconductorilor. Potrivit conducerii Volvo, aceasta situatie se va imbunatati treptat, insa blocajele din lantul de aprovizionare vor persista.
Exista sperante ca in a doua jumatate a acestui an, criza semiconductorilor se va domoli, dar fabricantii acestor produse electronice atrag atentia ca, probabil, criza va mai dura. sa mai dureze criza.
Profitul operational al Volvo in al patrulea trimestru al anului trecut a scazut la 396,4 milioane de dolari, de la aproape 500 de milioane, in acelasi semestru al anului 2020. Potrivit estimarilor, profitul operational urma sa fie de cel putin 600 de milioane de dolari.
Dupa prezentarea datelor care arata o situatie financiara sub asteptari, actiunile Volvo au scazut pe burse.
Conducerea Volvo a propus ca, din cauza evolutiei sub asteptari, sa nu se plateasca dividende. Constructorul auto e detinut majoritar de grupul chinez Geely Holding.
Miriam