Produsele de lux nu mai sunt scumpe, sunt si mai scumpe – spun, in gluma, specialistii in marketing. Nu doar ca firmele de lux nu au de suferit din cauza pandemiei, ba chiar numele de calibru greu de pe piata produselor de lux au marit preturile. De exemplu, Dior, care la posete a marit pretul, si asa piperat, cu 10 pana la 12 la suta.
Cererea de produse de lux nu a scazut nicio clipa. Nici chiar in contextul pandemiei COVID-19, care a bagat in faliment atatea sectoare economice. Dimpotriva, firmele cu articole ultra scumpe au vandut online extrem de mult.
Casa Christian Dior de-abia marise preturile in octombrie anul trecut. Iar acum a mai adaugat ceva. Si nu e singura care salta preturile. La mijlocul lui mai, Chanel a marit preturile la cele mai cautate articole cu 20 la suta ! Iar vanzarile au mers din plin.
Nici Louis Vuitton, Gucci sau Prada nu s-au lasat mai prejos. In ultimele saptamani au adaugat cel putin 15 la suta la pretul de la inceputul anului.
Faptul ca produsele de lux s-au vandut excelent in timpul pandemiei, inclusiv in saptamanile lungi de izolare, e pus pe seama asa-numitei “razbunari a cumparaturilor”. Frustrati ca trebuie sa stea in casa, oamenii cu bani au cumparat in nestire. Chiar si dupa relaxarea restrictiilor, cand s-au deschis magazinele, au fost cuprinsi de aceeasi febra a cumparaturilor. Desigur ca e vorba de un segment de oameni foarte bogati, care nu isi fac probleme legate de grava criza economica declansata de coronavirus. Campioni la cumparaturi, atat online, in perioada izolarii, cat si dupa relaxarea restrictiilor si deschiderea magazinelor, sunt sud-coreenii si japonezii.
Miriam