Stiri Lifestyle de ultima ora

Ai probleme cu somnul ? Iata cateva sfaturi utile ca sa dormi mai bine

Fereste-te de lumina albastra

Cu cateva ore inainte de culcare, stai cat mai putin la calculator, pe telefonul mobil sau la televizor. Dupa ce stingi lumina si te asezi in pat sa dormi, acopera orice dispozitiv electronic care ar putea face lumina, cum ar fi ceasul digital. Se recomanda jaluzele sau draperii groase, care sa blocheze lumina venita de afara, de la iluminatul stradal.

Somnul de la pranz

Daca esti in urma cu somnul, iti poti permite sa tragi un pui de somn la pranz. Dar nu mai mult de 20-30 de minute. Daca dormi mai mult, compromiti somnul de noapte si vei avea iar insomnii. Specialistii spun ca, peste zi, o jumatate de ora de somn ne ajuta sa ne reincarcam bateriile.

Nu te uita la ceas

Una dintre cele mai mari greseli, atunci cand nu putem dormi, este sa ne uitam la ceas din 10 in 10 minute. Vazand ca timpul trece si tot nu adormi, vei fi si mai stresat, iar agitatia scade complet sansele cufundarii intr-un somn odihnitor. Daca nu te poti abtine si deschizi mereu ochii sa vezi ceasul digital, solutia e simpla : intoarce ceasul cu spatele la tine.

Citeste  Cum poti afla daca ti-a obosit sufletul si care sunt semnele care iti indica acest lucru.

Ore fixe de culcare si sculare

Pastreaza ritmul circadian; incearca sa te obisnuiesti sa mergi la culcare la aceeasi ora si sa te trezesti dimineata mereu la aceeasi ora, inclusiv in weekend !

Gustari sanatoase inainte de a merge la somn

Anumite mancaruri si alimente pot afecta somnul. Evita mancarurile grele, prajelile, citricele, bauturile carbogazoase. Stomacul ingreunat  alunga somnul. Daca suferi de insomnie, mananca seara lapte cu cereale, biscuiti sarati si branza. Oricum, indiferent de ce mananci, intre cina si mersul la culcare trebuie sa treaca cel putin o ora.

Miriam

Distribuie mai departe
Cele mai bune teste drpciv 2020 numai pe https://chestionareauto.ro/. Ia permisul mai usor invatand de pe acest site!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *