Constructorul de avioane european Airbus dar si grupul auto francez Renault au anuntat incheierea unui parteneriat pentru o noua generatie de baterii electrice care se pot folosi atat de avioane cat si de autoturisme. Un aspect destul de important pentru industria auto.
Un parteneriat care permite dezvoltarea de tehnologii
Acest parteneriat va permite dezvoltarea unor noi tehnologii care au legatura cu avioanele hibrid-electrice.
“Pentru prima dată, doi lideri europeni din industrii diferite vor face schimb de tehnologie pentru a modifica viitorul avioanelor hibrid-electrice”, a declarat vicepresedintele Renault, Gilles Le Borgne.
“Aviaţia este un domeniu extrem de solicitant în termeni de siguranţă şi consum de energie, şi la fel este şi industria auto”, a mai adaugat Gilles Le Borgne.
Colaborarea celor doua companii se va concentra pe optimizarea managementului energiei si reducerea greutatii bateriilor electrice. Cele doua mari companii vor sa treaca la bateriile de tip solide-stare. Mai mult de atat, cele doua firme au promis ca vor studia intregul ciclu de viata al viitoarelor baterii, inclusiv reciclarea lor pentru a reduce amprenta asupra mediului.
Grupul Renault se bazeaza pe cele 5 marci ale sale care sunt destul de complexe, si anume: Renault, Dacia, Lada, Alpine si Mobilize. Acest grup atat de renumit propune clientilor sai solutii de mobilitate durabile si inovatoare. In prezent acest grup este in peste 130 de tari si are peste 170.000 de salariati. Doar in anul 2020, acest grup a vandut 2,9 milioane de vehicule.
Renault are deja doua modele electrice care vor intra in gama alaturi de Megane E-Tech. cele doua modele electrice vor fi reinterpretari ale modelelor clasice Renault 4 si Renault 5. Renault 5 va fi inlocuitorul lui Zoe dar este posibil sa coste mai putin ca acesta. In plus, ar putea avea o autonomie totala de aproximativ 400 de kilometri. Compania a dezvaluit deja un concept al reinterpretarii masinii electrice Renault 4.