Campaniile de promovare a stilului natural, fara retusuri si artificii, au ajuns in punctul in care firmele de haine sau de produse cosmetice fac afise cu manechine stirbe. Cel mai recent exemplu este Primark, retailer irlandez de haine la preturi extrem de avantajoase.
O fotografie pe Instagram, cu doua fotomodele care fac reclama la tinute de plaja, a primit mai multe aprecieri si comentarii pozitive ca de obicei. Asta pentru ca una dintre cele doua tinere din fotografie are un dinte lipsa in fata. Ideea celor de Primark este ca toti oamenii trebuie tratati egal, indiferent de cum arata.
Tanara stirba scoate limba, un raspuns la adresa celor care poate rad de ea fiindca nu are un dinte. Si colega ei, a doua tanara din fotografie, sfideaza canoanele din imperiul modei: a lasat deoparte photoshopul, iar fotografia ii expune toate formele naturale. Mare parte din cei ce au comentat pe Instagram au felicitat firma irlandeza pentru aceasta idee, pe care au numit-o drept inspirationala si novatoare.
Gucci, acelasi trend
Moda body positive este imbratisata si de Gucci, casa de moda si de cosmetice. Tot intr-o campanie publicitara pe Instagram, Gucci a ales, pentru o reclama la un ruj, tot un manechin cu dantura imperfecta. “Pentru femei curajoase, stralucitoare si frumoase” – este textul care insoteste fotografia.
Miriam